مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

امیر دریادار سیاری: اگر صلح می‌خواهیم باید آماده جنگ باشیم

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا، سپهبد حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین اختتامیه ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب صلح که در دانشگاه و ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد، طی پیامی به پیامبر اکرم (ص) تبریک گفت. درود خدا بر او و اهل بیت و امام صادق علیه السلام و همچنین هفته وحدت: ارتش جمهوری اسلامی ایران وظیفه دفاع از تمامیت ارضی کشور و حفظ تمامیت کشور را بر عهده دارد. استقلال و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و برای انجام این سه وظیفه باید با نیروی انسانی متخصص تامین شود.

وی با بیان اینکه سربازی برای ملت برای ما افتخار و مایه مباهات است، تصریح کرد: همه نیروهای مسلح سرباز هستند و این جوانانی که وارد ارتش می شوند انرژی، نشاط و نیروی حرکت در ارتش هستند. کشور ارتش، این جوانان هستند که سپر دشمن هستند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: هر چه توان دفاعی کشور بیشتر باشد، توان بازدارندگی کشور بیشتر می شود. وقتی ظرفیت دفاعی کشور بالاست، هیچ کشوری جرات نمی کند به کشور چپ نگاه کند، وقتی ظرفیت دفاعی کشور بالاست، آرامش فرا می رسد. غالب شود.

امیرالمومنین علی (علیه السلام) فرمود: اگر صلح می خواهی برای جنگ آماده شو، زیرا این نشان می دهد که اگر قوی باشیم، صلح و امنیت حاکم می شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش، ملت ایران را ملتی صلح طلب و دوستی دانست و گفت: ما در طول 200 سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده و جنگی را آغاز نکرده ایم.

وی با اشاره به دلایل شروع جنگ تحمیلی گفت: دشمن بعثی فکر می کرد ایران بعد از انقلاب ضعیف شده است، به همین دلیل جنگی نابرابر را علیه ما به راه انداخت اما مردم پرشور ایران اسلامی هشت سال در مقابل دشمن ایستادند. سال حتی بخشی از زمین های کشور را به بیگانگان دادند اما ندادند و امام فرمودند اگر 20 سال هم جنگ ادامه پیدا کند ما می ایستیم و دیدید مردم ایران ایستاده اند.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: ارتش در ابتدای جنگ به دلایل مختلف ضعیف شده بود. اما با شروع جنگ، 80 هزار جوان به پادگان ها بازگشتند و نگذاشتند دشمن به اهداف شوم خود برسد.

معاون هماهنگ کننده ارتش رشادت های رزمندگان در دفاع مقدس را مایه بسیار خوبی برای ساخت فیلم، سریال و کتاب نویسی دانست و گفت: شما هنرمندان باید از رشادت های این جوانان فیلم و سریال بسازید و این را منتقل کنید غنای فرهنگی برای جوانان

رئیس ستاد کل ارتش گفت: انتقال این ارزش های غنی دفاع مقدس به جوانان مهم است. آیا هنر بهترین راه برای انتقال این فرهنگ نیست؟

وی ادامه داد: بسیاری از جوانان ما در دفاع مقدس جان خود را فدا کردند و نگذاشتند این کشور به دست دشمن بیفتد و امروز جوانان! نوبت شماست که این کار را انجام دهید. با هنر هم می توانیم به آرامش برسیم.

امیر السیاری با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های شهدای دفاع مقدس گفت: شهید خلتبری گفت: اگر ذره ای از خاک کشورم به کفش دشمن بچسبد، آن را با خون خود پاک می کنم حسادت و شور و شوق – جوانمردی نیروهای مسلح که باید در فیلم ظاهر شود. مهم این است که چگونه این ارزش ها را به نسلی که با اینترنت آشنا هستند منتقل کنیم و… آیا بهترین راه هنر نیست؟ چقدر هنرمند شهید داریم بهترین راه به تعبیر رهبر انقلاب «هنر» است.

وی گفت: جایگاه کسانی که می خواهند این ارزش ها را منتقل کنند بسیار رفیع است و ارتش جمهوری اسلامی آماده خدمت به هنرمندان، افزایش اقتدار کشور با هنر و رسیدن به آرامش پایدار است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا