مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

امضای تفاهم‌نامه صادرات گاز روسیه به ایران

تبلیغات بنری

به گزارش خبرگزاری جهان، در روزهای پایانی دولت سیزدهم، وزارت نفت توانست با روسیه تفاهم نامه ای امضا کند تا ایران به قطب گاز منطقه تبدیل شود. این اقدامی است که با تحقق وعده رئیس جمهور شهید همخوانی دارد.

بر اساس این گزارش، امروز (چهارشنبه 15 تیرماه) با هدف توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه نفت، تفاهم‌نامه همکاری بین نماینده ویژه فدراسیون روسیه و وزیر نفت کشورمان در تهران به امضا رسید. حوزه نفت و گاز میدان گازی که از طریق آن گاز روسیه به ایران صادر می شود.

جواد اوجی وزیر نفت در این خصوص با اشاره به اینکه وعده رئیس جمهور شهید مبنی بر تبدیل ایران به هاب گازی منطقه محقق شده است، گفت: امروز قرارداد اولیه انتقال گاز روسیه به ایران با آقای میلر، رئیس جمهور منعقد شد. هیئت مدیره گازپروم

وی افزود: این تفاهم نامه در تهران بین نمایندگان روسیه و ایران به امضا رسید و منجر به توسعه و تقویت همکاری های دو کشور در زمینه گاز شد و قرار است گاز روسیه به ایران صادر شود.

وزیر نفت با بیان اینکه خوشبختانه چارچوب انتقال گاز از روسیه مشخص شده است، گفت: امضای تفاهم نامه انتقال گاز روسیه کار بزرگی است و تحولات خوبی در گفت وگوی تراز انرژی رخ خواهد داد. امیدواریم این تفاهم نامه در مدت زمان بسیار کوتاهی تبدیل به قرارداد شود.

به گزارش خبرگزاری وسیله، بر اساس این قرارداد پیش فروش، ایران گاز روسیه را با قیمت مناسب خریداری و با قیمت بالاتری به عراق، ترکیه و پاکستان صادر خواهد کرد.

به نظر می رسد که در فرآیند استفاده از گاز روسیه برای تبدیل شدن به هاب گاز، ایران ابتکار عمل را از رقیب خود ترکیه ربوده است. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا