مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

افشای پشت پرده همستر کامبت

تبلیغات بنری

به گزارش جهان نیوز به نقل از عصر ایران، روزنامه روسی The Bell اخیرا مدعی شده است که بر اساس برخی تحقیقات انجام شده توسط خبرنگاران خود، چهره پشت صحنه بازی همستر کامبت را کشف کرده است. بر اساس این گزارش، ادوارد گورینوویچ، تاجر روسی آی تی و بنیانگذار CarPrice و CarMoney یکی از سازندگان این بازی ویروسی است.

منابعی از The Bell ادعا می‌کنند که دو ماه قبل از راه‌اندازی همسترکامبت، زمانی که هنوز کسی نام آن را نشنیده بود، همزمان با ظهور دامنه اینترنتی اصلی این بازی، دامنه دیگری با نام دقیق (Hamsterkombat) با پسوند ” .com ثبت شد.

بازرگانان روسی پشت بازی تلگرام

ثبت همزمان این دو دامنه مطمئناً نمی‌تواند تصادفی و توسط افراد غیر مرتبط باشد، اما نکته اینجاست که ثبت‌کنندگان دامنه دوم برخلاف دامنه اصلی فراموش کرده‌اند اطلاعات ثبت‌کننده را حذف کنند تا خبرنگاران متوجه شوند که چه کسی پشت آن بوده است. این ثبت دامنه

آدرس ایمیل ap@arenum.games که هنگام ثبت دامنه استفاده می شود متعلق به Arenum Ltd در قبرس است. لیست سهامداران این شرکت شامل ادوارد گورینوویچ و همچنین دیگر کارآفرینان روسی الکساندر زلنچیکوف و الکساندر پاشنیک است. بنابراین، در حالی که قبلاً فقط حدس و گمان در مورد منشاء روسی این بازی وجود داشت، اکنون تقریباً قطعی است که همستر کمبت متعلق به سرمایه‌داران روسی است.

ادوارد گورنویچ کیست؟

ادوارد گورنویچ یک سرمایه گذار و سرمایه گذار جوان است که شرکت CarPrice او در سال 2015 در لیست 100 استارت آپ اروپایی قرار گرفت و در مجموع 42 میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

در سال 2017، گورینوویچ از سمت خود به عنوان مدیرعامل CarPrice استعفا داد و در چندین استارتاپ دیگر از جمله Dbrain، R-Set و blizkie.ru سرمایه گذاری کرد. او همچنین روی پروژه‌ای به نام Expload سرمایه‌گذاری کرده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد از مسابقات، کوئست‌ها و فروش آیتم‌ها کسب درآمد کنند.

در سال 2018، گورنویچ پلتفرم بلاک چین Mytime را تأسیس کرد. توسعه منحصربه‌فردی که به افراد اجازه می‌دهد در ازای زمانی که صرف خدمات مختلف شرکت می‌کنند، ارزهای دیجیتال دریافت کنند. هدف این پلتفرم حذف واسطه ها بین کاربران و کسب و کارها و ارائه مزایایی برای هر دو طرف است.

ارتباط همستر کمبت با تلگرام

The Bell همچنین ادعا کرد که پیام رسان تلگرام از جمله ذینفعان Hamster Combat است. البته این کاملا طبیعی است زیرا این بازی بر روی پلتفرم تلگرام راه اندازی شده است. برای تلگرام، Hamster Combat نه تنها فرصتی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال جدید، بلکه برای تبلیغ بلاک چین TON و نشان دادن پلتفرم به عنوان فروشگاهی برای انواع برنامه ها بود.

به گفته پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، این برنامه پیام رسانی به مرور زمان به برنامه ای شبیه وی چت چینی تبدیل می شود که خدمات مختلفی را در یک پلتفرم ارائه می دهد. به گفته برخی منابع، هیاهویی که پیرامون همستر کمبت وجود دارد، بزرگترین کمپین تبلیغاتی رایگان در تاریخ تلگرام است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا