مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

افراد مبتلا به دیابت نوع یک بیشتر عمر می‌کنند

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از مهر، تعداد مبتلایان به این بیماری خودایمنی تا سال های پایانی پیوسته در حال افزایش است.

تیمی به سرپرستی یونگزی لی از بیمارستان دانشگاه پزشکی چین گفت: «یافته‌های جدید نشان می‌دهد که دیابت نوع 1 به دلیل بهبود مراقبت‌های پزشکی در طی سه دهه، دیگر عاملی برای کاهش امید به زندگی نیست.»

دیابت نوع 1 زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول های بتای تولید کننده انسولین در لوزالمعده حمله کرده و آنها را از بین می برد. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 برای حفظ سلامت خود باید روزانه انسولین مصرف کنند. حدود 5 درصد از همه موارد دیابت نوع 1 هستند.

اگر این بیماری به خوبی کنترل نشود، می تواند بر سلامتی تأثیر بگذارد و در دهه های گذشته، افراد مبتلا به دیابت نوع 1 عمر کوتاه تری داشته اند.

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی داده‌های حاصل از مطالعه بار جهانی بیماری و عوامل خطر 2019 را بررسی کردند تا ببینند آیا شرایط برای بیماران بهبود یافته است یا خیر.

در سال 1990، تعداد افراد بالای 65 سال مبتلا به دیابت نوع 1، 1.3 میلیون نفر تخمین زده شد، اما تا سال 2019، این تعداد به بیش از 3.7 میلیون نفر افزایش یافت.

در همین حال، نرخ مرگ و میر با 25 درصد کاهش از 4.7 در هر 100000 نفر در سال 1990 به 3.5 در سال 2019 کاهش یافت.

در سطح جهان، شیوع دیابت نوع 1 در هر گروه سنی از 65 تا 94 سال، به ویژه در مردان، حداقل سه برابر شده است، در حالی که میزان مرگ و میر در همه گروه های سنی به ویژه در میان زنان افزایش یافته و به کمتر از 79 سال رسیده است.

کنترل قند خون کلید بهبود نتایج است. به عنوان مثال، فردی با سطح قند خون بالا بیشتر در معرض خطر علائم ناتوان کننده بود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا