مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اعترافات شبکه جاسوسی آمریکایی-اسرائیلی در یمن

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز ، نهادهای امنیتی وابسته به دولت قانونی یمن اعلام کردند که شبکه جاسوسی مذکور مجموعه ای از اقدامات خصمانه را علیه اقتصاد و نهادهای اقتصادی از جمله بانک ها، وزارت برنامه و بودجه و وزارت کشور انجام داده است. انرژی، حمل و نقل و معادن.

بر اساس اعلام این نهادها، مکالمات ضبط شده نشان می دهد که یک افسر اطلاعاتی آمریکا با یکی از اعضای این شبکه ارتباط برقرار کرده و از وی در مورد آخرین تحولات اقتصادی یمن و نحوه اجرای تحریم های جدید پول ملی این کشور جویا شده است.

اعترافات یکی از اعضای این شبکه جاسوسی نیز در گزارش نهادهای امنیتی یمن منتشر شد که ماموریت آن ها جمع آوری اطلاعات از بانک مرکزی، بانک های تجاری، شرکت های نفتی و … بود دولت یمن وزارت اقتصاد و اداره مالیات یمن.

این عضو شبکه افزود: رسالت ما ایجاد شبکه روابط عمومی در وزارتخانه ها و موسسات اقتصادی با هدف کسب اطلاعات بود.

عضو بازداشت شده شبکه جاسوسی در یمن خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از ما خواستند تا اطلاعاتی در مورد بخش نفت، گاز و معدن یمن برای آنها جمع آوری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در تلاش هستند تا شرکت های خود را به ویژه در بخش نفت، معدن و برق وارد یمن کنند.

این عضو شبکه جاسوسی همچنین تایید کرد: مدیریت ارتباط با تجار، ارتباط آنها با سفارت آمریکا و تشکیل جلسات برای آنها بر عهده من بود.

عضو شبکه مذکور تائید کرد که هدف آمریکا از این طرح، ورود کالاهای آمریکایی به یمن به ویژه در حوزه نرم افزاری بوده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، سرویس اطلاعات و عملیات یمن 21 ژوئن از کشف و انهدام یک شبکه بزرگ جاسوسی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

عبدالحکیم هاشم الخیوانی، رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن گفت: به یاری خداوند اعضای یک شبکه گسترده جاسوسی وابسته به آمریکا و (رژیم) اسرائیل دستگیر شدند.
شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل چندین دهه است که به نمایندگی از دشمن در نهادهای رسمی و غیر رسمی نقش جاسوسی و خرابکاری را ایفا می کند.

الخیوانی گفت: شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل مستقیما با سیا در تماس بود. این شبکه جاسوسی مجهز به تکنیک ها، دستگاه ها و تجهیزات ویژه ای بود که آن را قادر می ساخت مخفیانه فعالیت های خود را انجام دهد.

این مقام یمنی افزود: اعضای شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل و افسران آمریکایی از مواضع خود در سفارت آمریکا برای انجام اقدامات خرابکارانه سوء استفاده کردند. پس از خروج سفارت آمریکا از صنعا، عناصر شبکه جاسوسی تحت پوشش سازمان های بین المللی به اجرای برنامه های خرابکارانه خود ادامه دادند.

رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن همچنین اعلام کرد: این شبکه جاسوسی طی دهه ها توانسته است بر تصمیم گیران، نفوذ در مقامات دولتی و تصویب تصمیمات و قوانین تاثیر بگذارد. اعضای شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل چهره های زیادی را جذب کرده بودند و این افراد برای نفوذ و جذب آنها به آمریکا سفر کردند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا