به گفته عکاسان، متا عکس های واقعی را با عنوان “تولید هوش مصنوعی” برچسب گذاری می کند. این موضوع باعث اعتراض عکاسان شد.
به گزارش TechNock، در اوایل فوریه، متا اعلام کرد که شروع به برچسب گذاری تصاویر ایجاد شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی خود خواهد کرد. همچنین از ماه مه، این شرکت به طور مرتب عکسهای خاصی را بهعنوان «ساختهشده با هوش مصنوعی» در برنامههای فیسبوک، اینستاگرام و Threads خود علامتگذاری کرده است.
با این حال، رویکرد متا برای برچسبگذاری تصاویر، خشم کاربران و عکاسان را به یک اندازه برانگیخته است، پس از اینکه تصاویری که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ثبت نشدهاند، بهعنوان «AI-made» علامتگذاری شدند.
نمونه های زیادی از متا تگ های خودکار تصویر غیر هوش مصنوعی وجود دارد. برای مثال این عکس از قهرمانی نایت سواران کلکته در لیگ برتر هند.
بسیاری از عکاسان دیگر نیز نسبت به طبقهبندی اشتباه عکسهایشان به عنوان «تولید هوش مصنوعی» ابراز نگرانی کردهاند. آنها می گویند که فقط ویرایش عکس ها با استفاده از ابزار نباید در این طبقه بندی گنجانده شود.
پیت سوزا، عکاس سابق کاخ سفید در یک پست اینستاگرامی اعلام کرد که یکی از عکس های او با برچسب جدید تگ شده است. او به TechCrunch گفت که Adobe روش کار ابزار برش خود را تغییر داد و تصویر باید قبل از ذخیره به عنوان یک تصویر JPEG صاف شود. انتظار می رود که این عمل باعث شود الگوریتم متا تگ را متصل کند.
متا به طور رسمی به سوالات TechCrunch در مورد تجربه سوزا یا پست های سایر عکاسان که گفته بودند پست هایشان برچسب اشتباهی زده شده است، پاسخ نداد. این شرکت در یک پست وبلاگی در ماه فوریه اعلام کرد که از فراداده های تصاویر برای شناسایی برچسب ها استفاده می کند.
همانطور که PetaPixel هفته گذشته گزارش داد، زمانی که عکاسان از ابزارهایی مانند Adobe Geneative AI fill برای حذف اشیا استفاده می کنند، به نظر می رسد متا از برچسب “ساخته شده با هوش مصنوعی” استفاده می کند.
در حالی که متا مشخص نکرده است که چه زمانی این برچسب به طور خودکار اعمال می شود، برخی از عکاسان با رویکرد این شرکت موافق هستند و استدلال می کنند که هرگونه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی باید فاش شود.
در حال حاضر، متا برچسب جداگانه ای ارائه نمی دهد تا نشان دهد که عکاس از ابزاری برای روتوش تصویر خود استفاده کرده است یا از هوش مصنوعی برای ایجاد آن استفاده کرده است. برای کاربران، درک میزان استفاده از هوش مصنوعی در یک تصویر ممکن است دشوار باشد. یک متا تگ نشان می دهد که ممکن است از هوش مصنوعی برای ایجاد یا ویرایش محتوای تصویر استفاده شده باشد. اما فقط در صورتی که روی برچسب کلیک کنید.
علیرغم این رویکرد، تصاویر زیادی بر روی پلتفرمهای متا وجود دارد که به وضوح توسط هوش مصنوعی تولید شدهاند و توسط الگوریتم متا برچسبگذاری نشدهاند. با نزدیک شدن به انتخابات ایالات متحده در چند ماه آینده، شرکت های رسانه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری تحت فشار برای مدیریت صحیح محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند.
parseek به نقل از یستا
مطالب مرتبط
خروج نیروهای فرانسوی از جمهوری چاد (یکم دی ۱۴۰۳)
آیتالله علمالهدی: خدمت به مجاوران باید تشکیلاتی و مستمر باشد
افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیمسکه یک میلیون تومان گران شد!