مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اظهار نظر رئیس سیا درباره موشک های ایرانی

تبلیغات بنری



به گزارش یستا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، ویلیام برنز، رئیس سیا که به لندن سفر کرده است، در خصوص ادعاهای منتشر شده در رسانه ها مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه اظهار نظر کرد.

برنز که برای اولین بار در یک نشست مشترک با ریچارد مور، رئیس سرویس اطلاعاتی بریتانیا شرکت کرده بود، روز شنبه گفت که اگر ایران موشک های بالستیک به روسیه بفرستد، “تشدید قابل توجه ماهیت همکاری دفاعی آنها” خواهد بود. ” “.

برنز، که در پانل فایننشال تایمز شرکت داشت، از تایید اینکه آیا این موشک ها به روسیه رسیده اند، در صورت صحت این ادعا خودداری کرد.

 

برنز و مور در جلسه فایننشال تایمز



پیشتر وال استریت ژورنال مدعی شده بود که مقامات آمریکایی به همتایان اروپایی خود اطلاع داده اند که ایران موشک های بالستیک کوتاه برد به روسیه ارسال کرده است.

کاخ سفید با استناد به ادعای وال استریت ژورنال، گفت: «انتقال موشک از ایران به روسیه نشان دهنده تشدید قابل توجه حمایت تهران از مسکو است».

این در حالی است که غرب به رهبری آمریکا میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان درباره گزارش‌هایی مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه اعلام کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال درگیری در اوکراین تغییر نکرده است.

هیات ایرانی در پاسخ به این سوال ادامه داد: ایران ارسال کمک های نظامی به طرف های درگیر، ایجاد خسارات انسانی و زیرساختی گسترده و همچنین فاصله گرفتن از مذاکرات آتش بس را غیرانسانی می داند. بنابراین نه تنها این موضوع را رد می کند، بلکه از کشورهای دیگر نیز می خواهد که از ارسال سلاح به طرف های درگیر خودداری کنند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا