مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اظهار تاثر شدید پزشکیان: حال ما با وقایع غزه و لبنان اصلا خوب نیست

تبلیغات بنری

برای گزارش دادن یستا در ادامه برنامه‌ریزی‌ها برای آخرین روز سفر خود به نیویورک، بعد از ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، مسعود میقاتی با نخست وزیر لبنان دیدار کرد. رژیم صهیونیستی با جنایات علیه بشریت با حمایت آمریکا از قوانین حقوق بشر و قوانین و مقررات بین المللی چیزی نگذاشته است.

رئیس جمهور در ادامه انتقاد شدید از حمایت های سیاسی، مالی و نظامی رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایت در منطقه، افزود: قطعاً بدون حمایت آمریکا، این رژیم قدرت و قدرت را نداشت. ” شجاعت انجام چنین اعمال جنایتکارانه ای».

دکتر با یادآوری وظایف و مسئولیت های کشورهای اسلامی در حمایت و کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه و تلاش برای جلوگیری از این جنایات در منطقه گفت: برای کشورهای اسلامی کافی است ارتباط خود را با این رژیم قطع کنند . آنها روابط اقتصادی خود را با آن قطع کردند، سپس خواهند دید که رژیم کودک کش دیگر قادر به ارتکاب جنایت و تجاوز نخواهد بود.

رئیس‌جمهور به تلاش‌ها و رایزنی‌های خود با سران کشورهای اسلامی از جمله پاکستان و ترکیه و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه برای وادار کردن این رژیم به توقف تجاوزات خود به لبنان و غزه اشاره کرد و گفت: ما آماده ایم هر کمکی که ما به لبنان داشته باشیم و کمک های امدادی و پزشکی در حال ارسال است و بیمارستان های ما پذیرای مجروحان خواهند بود.

نجیب مکانی، نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه آنچه امروز در غزه و لبنان می گذرد دور از انسانیت و ناقض تمام موازین بین المللی است، با اشاره به شرایط بسیار سختی که مردم لبنان پس از حملات اخیر رژیم صهیونیستی درگیر آن هستند، گفت: . وی گفت: استفاده از ابزارهای غیرنظامی برای کشتار مردم بی گناه و شهروندان عادی جنایتی است که تنها از جانب رژیم صهیونیستی برمی آید.

نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نه تنها امروز، بلکه برای دهه ها در کنار لبنان ایستاده است، از دیگر کشورهای اسلامی خواست برای جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه نقش بیشتری ایفا کنند.

در بخشی از این دیدار، نجیب میقاتی با چشمانی اشکبار، تصاویر شهدا و مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان را به پزشک نشان داد که با تأسف و تاثر عمیق رئیس جمهور همراه بود.

منبع: تسنیم

تبلیغات بنری