مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

استفاده ۱۸ هزار نفر از پابند الکترونیک

تبلیغات بنری

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص غل و زنجیر الکترونیکی گفت: غل و زنجیر الکترونیکی نشانه فناوری روز در بین زندانیان است. سال گذشته 18000 نفر از این سامانه استفاده کردند تا به جای گذراندن دوران محکومیت خود در زندان، این مدت را در خانه بگذرانند.

وی در خصوص تولید این پوشش ها افزود: این شرکت های تولید کننده این پوشش ها شرکت های داخلی و ملی هستند. این کار چندین سال است که انجام شده و ظرفیت خوبی در این زمینه ایجاد شده است. این ظرفیت به روش های دیگری نیز در دستگاه های کنترلی استفاده می شود. این محدودیت‌ها به صورت آنلاین نظارت می‌شوند و خارج شدن از محدوده منجر به اخطار و گام بعدی بازگشت به زندان می‌شود.

وی در خصوص دادگستری گفت: عدالت عنوان آخرین دستگاهی است که باید توضیح دهم و با کرامت مراجعین پیوند خورده است. در سال‌های گذشته سفارش‌های مردم همه روی کاغذ بود، اما امروزه همه سفارش‌ها ثبت می‌شود و کد رهگیری برای مخاطب ارسال می‌شود و اکنون این سفارش‌ها از خانه ارسال می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. ما سالانه 4.5 میلیون درخواست عمومی داریم که همه آنها بررسی می شود و از نظارت مردمی استفاده می کنیم.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا