مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

استعفای۱۵۹۰ پرستار در سال ۱۴۰۲

تبلیغات بنری

به گزارش یستا سلمان اسحقی در تشریح جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز یکشنبه 17 مهر 1403 پس از استماع گزارش مسئولان سازمان نظام پرستاری از برنامه‌های آتی آن سازمان و بررسی مشکلات پرستاران، افزود: طبق اعلام رئیس سازمان نظام پرستاری سالانه 2000 پرستار از کشور خارج می شوند و 2000 نفر از پرستاران ما در دانمارک هستند و فقط 300000 پرستار در کشور داریم و در این زمینه ما با کمبود جدی پرستار مواجه هستند.

وی افزود: رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: در برخی استانداری ها به ازای هر 8 تا 9 کودک یک پرستار وجود دارد که اگر به او توجه نشود، مشکل کمبود پرستار تبدیل به یک بحران می شود. همچنین 70 درصد پرستاران زن هستند و طبق رای دیوان عدالت اداری ممکن است پرستاران مجبور به اضافه کاری نباشند.

اسحقی ادامه داد: مسئولان ذیربط خواستار افزایش میزان اضافه کاری، صدور مجوز استخدام و استخدام، انتقال وضعیت طرح پرستاران و انقضای طرح و 89 روز شدند. در این راستا، اگرچه نیاز به تامین نیروی پرستاری داریم، اما پرستاران این طرح که در دوران کرونا به ملت خدمت کردند، کار نمی کنند. بر اساس قانون بهره وری، بازنشستگی برای مشاغل سخت 25 سال است، اما متأسفانه پرستاران از مزایای این قانون بهره مند نمی شوند، اما در آیین نامه مذکور این موضوع لحاظ نشده است رشته پرستاری

وی بیان کرد: در جلسه امروز اعلام شد که یک هزار و 590 پرستار زن و مرد در سال 1402 هجری شمسی استعفا دادند و تعداد استعفا و استعفای این گروه دو تا سه برابر مهاجران است و باید مشکلات پرستاران را حل کنیم. مشکلات به صورت عملی جامعه پرستاری را جدا از جامعه پزشکی نمی دانند و طبق قانون تمام تلاش خود را می کنیم تا مشکلات این قشر برطرف شود. پیش بینی می شود برنامه هفتم توسعه شامل 25 ماده باشد که می تواند کمک شایانی به نظام پرستاری کند و در جلسه امروز مقرر شد در پیامی به رئیس جمهور بر لزوم حمایت از پرستاران تاکید و اجرای این مواد را مورد تاکید قرار دهد.

منبع: مهر

تبلیغات بنری