مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

استخدام کارگاه خصوصی با دستمزد ۳۰۰ میلیونی برای آدم ربایی

تبلیغات بنری

به گزارش یستاچند روز پیش مردی با دست و پای بسته در حاشیه بزرگراهی در غرب پایتخت پیدا شد. او گفت که توسط آدم ربایان محاصره شده است. این جوان که شغلش برج سازی و خرید و فروش ملک است، گفت: پشت پرده این آدم ربایی شریک تجاری من به نام سالار است.

وی ادامه داد: من و سالار در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش ملک فعالیت می کردیم. چندین سال پیش برای خرید ملک به دبی رفتم اما در آنجا به دام کلاهبردار ایرانی افتادم که تمام سرمایه ام را گرفت و فرار کرد. زمانی که شریکم مرا پیدا کرد و قصد آدم ربایی داشت، به ایران برگشتم. وی ادامه داد: روز حادثه دو مرد سوار بر خودروی پژو مرا ربودند، تهدید کردند، کتک زدند و چند فقره چک 30 میلیارد تومانی از من گرفتند. بعد از حدود 6 ساعت گروگان گرفتن متوجه شدم که دستور آدم ربایی به دستور رهبر شریکم بوده است.

کلاهبردار در دام کلاهبردار

با طرح این شکایت پرونده ای در دادسرای امور جنایی تهران تشکیل و همدست گروگان گیری دستور گروگانگیری دستگیر شد. وی در مواجهه با او به طراحی و اجرای نقشه آدم ربایی اعتراف کرد.

گفت: من و مهران سال هاست که با هم کار می کنیم. آخرین بار گفت که می خواهد برای خرید ملک به دبی برود. 5 سال پیش 175 سکه از من گرفت و یک قطعه زمین در کرج به من داد. بعد از رفتنش متوجه شدم که سرم کلاه گذاشته است. مهران زمین را به دیگری فروخت و اسناد جعلی به من داد. و هر سال با بالا رفتن قیمت ارز، آتش کینه ای که از مهران در دلم شعله ور بود نیز بیشتر می شد. اگرچه برای یافتن او به دبی رفتم، اما جستجوی من برای یافتن او بی نتیجه ماند تا اینکه از طریق یکی از دوستان مشترکمان متوجه شدم که او به ایران بازگشته است.

وی ادامه داد: باید او را پیدا می کردم و پولم را پس می گرفتم. به همین دلیل یک کارآگاه خصوصی استخدام کردم و به او قول حقوق 300 میلیونی دادم. او شروع به جستجو کرد و شریک زندگی من را از طریق اینستاگرام پیدا کرد. سپس یک آدم ربا را استخدام کردم تا با ربودن او پولم را به دست بیاورم. 5 سال پیش 175 سکه از کل بهار آزادی را به او دادم. در سال 2018 ارز 4 میلیون تومان بود و باید تورم را هم حساب می کردم. به همین دلیل از او 30 میلیارد تومان پول خواستم و ماهران قبول کرد اما نمی دانم چرا وقتی خودش کلاهبردار بود و 5 سال پیش کلاه بزرگی روی سرم گذاشت تصمیم گرفت از من شکایت کند. اما کار او بی پاسخ نماند و پس از فرار به خارج از کشور در دام کلاهبردار دیگری افتاد و تمام سرمایه خود را از دست داد.

طبق اعترافات وی، آدم ربایان اجیر شده دستگیر شدند و تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

منبع: الهمشهری آنلاین

تبلیغات بنری