مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

از ۱۷ سال پیش قرآن یار من است دلم برای اهتزاز پرچم تنگ می‌شود

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا ، سارا جوانمردی که پس از پایان کار خود در مسابقات تپانچه سبک مختلط 50 متر SH1 و کسب مقام پنجمی در این مسابقات از مسابقات جهانی خداحافظی کرد به تشریح تصمیم خود و سایر موارد پرداخت.

وی گفت: قرار بود بعد از مسابقه تپانچه 10 متر خداحافظی کنم اما دیدم مسابقه دیگری در پیش دارم و باید با امید بیشتری ادامه دهم در مسابقات امروز مدال گرفت، اما خدا این را نخواست.

جوانمردی ادامه داد: من همیشه به خدا می گویم آنچه برایم مقدر کرده است خواهد شد. من به زور از خدا چیزی نخواستم.

وی به عملکرد خود در مسابقات امروز که در رشته تپانچه سبک مختلط SH1 در مسافت 50 متر برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در مرحله مقدماتی خیلی خوب بودم و از عملکردم راضی هستم، اما دوست نداشتم. نهایی شرمنده مردم بودم و امیدوار بودم مدال تپانچه 10 متر را از من بپذیرند.
الوطنی در خصوص تصمیمی که برای خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفت، گفت: به نظر می رسد ورزشکارانی هستند که می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد.

جوانمردی برنده چهار مدال طلای پارالمپیک ادامه داد: امروز می خواهم بگویم هنوز از تنه دود بلند می شود و سارا جوانمردی همچنان می تواند طلای پارالمپیک و پنجمین مدال خود (4 طلا و یک برنز) را در این مدال ها کسب کند. بازی ها امیدوارم تیم ملی پارا تیراندازی با بازیکنان جدیدش موفق باشد و بتواند تا چند دوره پارالمپیک آینده مدال طلا را حفظ کند.

این پرتابگر پارالمپیک درباره برنامه های خود برای زمان خداحافظی گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای ندارم، می خواهم استراحت کنم و از عقب ماندگی های زندگی خود و نوزادم عبور کنم. او دو هفته دور بود و تجربه تلخ و سختی بود. این اولین باری بود که اینقدر دور بودم و می خواستم از این به بعد بیشتر برایش مادر باشم. در چند ماه گذشته، من واقعاً نتوانستم آنقدر که باید به آن دسترسی داشته باشم.

جوانمردی گفت: شاید بگویند من چه قضاوت خودخواهانه ای دارم، اما اگر بخواهم قضاوت عادلانه ای داشته باشم باید بگویم که تیراندازی و ساری جوانمردی پارالمپیک در چهار بازی پارالمپیک که قبل از من حضور داشته به عنوان یک پدیده مطرح شده است. از عملکرد او در بازی های پاریس 2024 و کل دوره این بازی ها، تیراندازان پارالمپیک هستند که در پارالمپیک مدال کسب کرده اند، اما ثابت نبوده است. اما سارا جوانمردی ثابت کرد که یک زن با همه مشکلات و محدودیت ها می تواند به عنوان یک ورزشکار ممتاز و نخبه راه خود را ادامه دهد.

وی در عین حال تاکید کرد: حضور مجدد چنین ورزشکاری در تیراندازی پارالمپیک دور از ذهن نیست. من دیگر از نظر روحی قوی نیستم و به همین دلیل تصمیم گرفتم خداحافظی کنم.
جوان صاحب دو مدال طلای پارالمپیک ریو با اشاره به مسابقات امروز در تپانچه سبک 50 متر SH1 گفت: تیراندازی معلولان ایرانی برای این ماده چیزی درو نکرد. سه سال و نیم بعد، بعد از توکیو، زمانی که فیلمبرداری کردم، تا سه ماه پیش نتوانستم دوباره فیلمبرداری کنم. 5 جلسه تمرین کردم و به کره جنوبی رفتم، آنجا مدال نگرفتم اما رکورد زدم. پس از آن از رئیس فدراسیون (جلیل کوهبایی زاده) خواستم تمرینات خود را در داخل اردو انجام دهد اما او نپذیرفت.

وی افزود: فکر می کنم آنچه کاشتیم درو می کنیم و محصول خوبی هم نداشتیم. اما من واقعاً دوست ندارم که چتربازی یکی از زمینه هایی است که از دوره مدال آوری حذف می شود.

جوانمردی در پایان درباره بوسیدن قرآن و پرچم که پس از کسب مدال طلا در تپانچه 10 متر انجام داد، گفت: قرآنی که بوسیدم 17 سال رفیق و رفیق من بود و هست. کنار من در خطوط، جلد. فرسوده شده است، زیرا در سفرهای زیادی با من بوده است، اما از داشتن آن بسیار راحت هستم. شاید خیلی ها نسبت به این موضوع محتاط باشند، اما دین من قرآن است.

سارا جوانمردی در پایان گفت: جدای از همه مسائل، فکر می کنم همه ما برای پرچم کشورمان عرق می کنیم و پرچم اینجا برجسته تر است. خوشحالم که برای آخرین بار توانستم پرچم کشورم را بالا ببرم و سرود کشورم را پخش کنم در آن لحظه فکر می کردم این آخرین بار است و دلم برای این صحنه تنگ شده بود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا