مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ادعای کاخ سفید: در انفجارهای لبنان دخالتی نداشتیم

تبلیغات بنری

به گزارش «یستا» و «النشره»، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای درباره انفجارهای اخیر در لبنان واکنش نشان داد.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما در حملات دیروز و امروز لبنان دخالتی نداشتیم و خواهان پایان دادن به جنگ هستیم و تمام تلاش‌های دیپلماتیکی که تاکنون انجام داده‌ایم با هدف تشدید تنش‌ها در منطقه است. ” “

کربی افزود: ما از نزدیک وضعیت لبنان را زیر نظر داریم و تلاش های دیپلماتیک خود را برای جلوگیری از گشودن جبهه جدیدی در منطقه افزایش می دهیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: دستیابی به آتش بس بهترین راه حل است و ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام خواهیم داد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما تمام تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ غزه و بازگرداندن گروگان ها به کار خواهیم بست. مانند گذشته، هنوز به توافق در غزه نزدیک نشده ایم.

کربی مدعی شد که «ما تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای برای جلوگیری از گشودن جبهه دوم جنگ در لبنان انجام داده‌ایم و تلاش می‌کنیم حماس و اسرائیل را متقاعد کنیم که به میز مذاکره بازگردند و تمام تلاش خود را برای این کار به کار می‌گیریم».

جان کربی افزود: ما نمی خواهیم شاهد تشدید تنش در منطقه باشیم و معتقدیم راه حل بحران از طریق دیپلماسی است و نه عملیات نظامی و به هیچ وجه نمی خواهیم تنش را تشدید کنیم.

وی افزود که ما از نزدیک تحولات جاری در لبنان را دنبال می کنیم.

این مقام کاخ سفید گفت: ما همچنان به موفقیت راه حل دیپلماتیک در برخورد با لبنان معتقدیم و ایالات متحده آمریکا هیچ نقشی در انفجارهای بیروت ندارد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا