مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز ، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد رنگ حاکی از افزایش گرادیان فشار و وقوع حالت ناپایداری همرفتی اعلام کرد: از روز دوشنبه تا پایان روز سه شنبه (10 تا 12 تیرماه) در بعدازظهر و شب. ، وزش باد شدید گاهی بسیار شدید در نیمه جنوبی و غربی، علاوه بر خیزش گرد و خاک، احتمال طوفان موقت، محدودیت دید و کیفیت پایین هوا، بارش باران و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات در نقاط در معرض تگرگ پیش بینی می شود. استان تهران.

در این شرایط آب و هوایی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب به سازه های موقت مانند داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، تجهیزات در مکان های مرتفع مانند برج ها و دکل ها و خطر شکستن درختان و نهال های کهنسال در مناطقی که در معرض گرد و غبار هستند افزایش می یابد. . احتمال پخش موقت گرد و غبار و خاک از فرمانداری های همجوار، احتمال وقوع سیلاب و رواناب سطحی، خطر صاعقه و ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و طغیان مسیل ها. گاهی اوقات مه و محدودیت دید در گردنه های کوهستانی غیرمنتظره است.

توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست، پرهیز از ناپایداری در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها و پرهیز از پرواز با گلایدر، هواپیمای سبک و بالگرد است. تردد و توقف در کنار درختان و تاسیسات ناتمام، تقویت پوشش گلخانه های کشاورزی، انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، احتیاط در انجام امور عمرانی، خودداری از چرای دام و تردد بادیه نشینان در کنار رودخانه ها. و ارتفاعات، حفر کانال ها و آبراه ها و تجهیز دستگاه های اجرایی و امدادی.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 39 درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه استان تهران طی 24 ساعت گذشته گزارش شد.

آسمان تهران فردا (19 تیرماه) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، در برخی ساعات با شدت وزش باد، کمینه دمای 24 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (تیرماه) پیش بینی می شود. 11) کمی ابری تا کمی ابری خواهد بود. هوا نیمه ابری و در مقاطعی با افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود که حداقل دما به 24 و حداکثر به 35 درجه سانتیگراد می رسد.

به گزارش ایسنا، اخطار زرد به معنای وقوع یک پدیده جوی است که ممکن است باعث اختلال در رفت و آمد و کارهای روزمره شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم آمده است تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر این هشدارها به مسئولان اطلاع رسانی می شود تا در صورت لزوم اقدام کنند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا