مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

احتمال استفاده پیکسل ۹ گوگل از صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو

احتمال استفاده پیکسل ۹ گوگل از صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو

تبلیغات بنری



گوگل قصد دارد از همان پنل های OLED پیشرفته سامسونگ که در آیفون 16 پرو در تولید گوشی های پیکسل 9 استفاده می شود، استفاده کند.

به گفته TechNock، گوگل برای مدت طولانی از نمایشگرهایی با کیفیت پایین تر از حد متوسط ​​در گوشی های پیکسل خود استفاده می کند. با این حال، روند فوق با عرضه پیکسل 8 در سال 2023 تغییر کرد. زیرا این شرکت در نهایت از پنل های OLED پرچمدار استفاده کرد که شایسته گوشی های پرچمدار بود. نمایشگر پیکسل 8 علاوه بر داشتن حداکثر روشنایی 2400 نیت، از مصرف انرژی بالایی نیز برخوردار است که نسبت به نمایشگرهای قبلی پیکسل پیشرفت چشمگیری داشته است.

برای سری پیکسل 9 امسال، به نظر می‌رسد گوگل یک گام فراتر رفته و از پنل‌های قدیمی‌تری که سامسونگ در گلکسی اس 24 استفاده کرده است استفاده می‌کند. طبق گزارش رسانه کره ای ET News، سامسونگ پنل های OLED M14 را برای سری پیکسل 9 و پیکسل فولد 2 در اختیار گوگل قرار خواهد داد.

به نظر می رسد که اپل نیز قصد دارد از همان پنل ها در سری آیفون 16 پرو استفاده کند. اگر این خبر صحت داشته باشد، این اولین بار است که گوگل از همان نسل مواد OLED استفاده شده در آیفون در پیکسل های پرچمدار خود استفاده می کند.

در مقایسه، سری گلکسی اس 24 سامسونگ از پنل های M13 LTPO با حداکثر روشنایی 2600 نیت استفاده می کند. در هر صورت، سری پیکسل 9 باید حداکثر روشنایی یکسان یا حتی بالاتر از رقیب گلکسی خود را ارائه دهد. در حالی که روشنایی پایدار نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

شایعات حاکی از آن است که خط 2024 گوگل پیکسل 9 می تواند در سه مدل ارائه شود: پیکسل 9 با نمایشگر 6.03 اینچی، پیکسل 9 معمولی با نمایشگر 6.2 اینچی و پیکسل 9 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی. به نظر می رسد گوگل از آخرین پنل M14 سامسونگ در هر سه دستگاه استفاده خواهد کرد.

به گفته پلیس Android، در حالی که برخی از بهترین تلفن های اندرویدی حداکثر روشنایی بالاتری را ارائه می دهند، پنل های OLED سامسونگ از نظر وضوح و مصرف انرژی از آنها بهتر عمل می کنند. پنل‌های OLED نسل جدید سامسونگ معمولاً سطوح روشنایی بالاتر، مصرف انرژی بهتر و عمر طولانی‌تر را ارائه می‌کنند. همچنین با این پنل ها می توان از حاشیه های باریک تری روی گوشی استفاده کرد که ظاهری بدون حاشیه به گوشی می دهد.

پیکسل 9

همزمان با رونمایی از Galaxy S24 Ultra، شیشه محافظ جدید Corning با نام Gorilla Armor نیز برای اولین بار معرفی شد. در حالی که نسل های قبلی گوریلا گلس بر دوام تمرکز داشتند، Gorilla Armor ادعا می کند که تابش خیره کننده را تا 75 درصد کاهش می دهد. این ویژگی بهبود قابل توجهی در کیفیت کاربر و بهبود تجربه استفاده از گوشی تلقی می شود.

در حالی که بازتاب نور به طور کامل حذف نشده است. اما مقدار آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته و کمتر آزاردهنده شده است. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل از Gorilla Armor در سری پیکسل 9 استفاده خواهد کرد یا خیر. زیرا این فناوری می تواند ارتقای بسیار ملموس تری نسبت به استفاده ساده از نسل جدیدی از پنل های OLED ارائه دهد.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا