مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اثرات مفید مصرف نان کامل بر سلامتی

تبلیغات بنری



کد خبر:
464333

//

6 جولای 1403
//

23:30:39


رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهترین نانی که از آرد گندم می توان تهیه کرد نان سبوس دار است. نان سبوس دار از آردی تهیه می شود که سه قسمت دانه گندم (سبوس، جوانه و آندوسپرم) را حفظ می کند.




به گزارش فرتاک نیوز.

دکتر زهرا عباسلتی افزود: نان غلات کامل یکی از منابع اصلی فیبر هستند که برای اطمینان از عملکرد طبیعی سیستم گوارش انسان لازم است مصرف غلات کامل خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی عروقی، چاقی، بیماری های دستگاه گوارش، مشکلات متابولیک و برخی از انواع بیماری ها را کاهش می دهد. سرطان.

وی تصریح کرد: در دهه های اخیر مصرف نان سفید افزایش یافته است، در حالی که این نوع نان نه تنها ارزش غذایی خوبی ندارد، بلکه یکی از عوامل اصلی بیماری هایی مانند سوء تغذیه، مشکلات دستگاه گوارش، بیماری های قلبی عروقی و … دیابت و چاقی و افزایش هزینه های بهداشتی و درمانی و کاهش کیفیت زندگی.

دکتر عباس سلتی مصرف غلات کامل حاوی فیبر، منیزیم، فولات، آنتی اکسیدان ها، استروژن گیاهی، پیریدوکسین و پتاسیم را کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن غیر واگیر دانست و خاطرنشان کرد: جایگزینی غلات کامل به جای غلات تصفیه شده وسیله ای برای حفظ وزن در محدوده نرمال در نظر گرفته می شود. زیرا احساس سیری زود هنگام فرآیند هضم و جذب نشاسته را کند می کند و جذب قند و چربی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: یکی از توصیه های مهم و اساسی برای پیشگیری از احتمال ابتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی و حتی برخی از انواع سرطان ها، دریافت فیبر کافی با استفاده از غلات کامل است. رژیم غذایی و کاهش غلات تصفیه شده مانند آرد سفید و سبوس کمتر.


برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.


آیا این خبر مفید بود؟



کد خبر:
464333

//

6 جولای 1403
//

23:30:39


تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا