مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آینده شبکه‌های اجتماعی؛ «ساب‌کلاب» برای درآمدزایی کاربران فدی‌ورس متولد شد

تبلیغات بنری



اخیراً سرویس جدیدی به نام Subclub معرفی شده است که هدف آن پشتیبانی از کاربران Fediverse با ارائه خدمات اشتراک پولی و محتوای ویژه به سازندگان در پلتفرم هایی مانند Mastodan است.

Fediverse جامعه ای از شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز است که متشکل از سرورهای مختلف است و به کاربران اجازه می دهد بدون وابستگی به یک شرکت خاص با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، کاربران اینستاگرام می توانند کاربران پلتفرم X را دنبال کنند و پست های یکدیگر را بدون نیاز به جابجایی بین حساب های مختلف بخوانند.

با توجه به معماری غیرمتمرکز، FedEx به کاربران کنترل بیشتری بر مدیریت داده هایشان می دهد و از حریم خصوصی آنها محافظت می کند. با این حال، یکی از چالش های اصلی پیش روی Fediverse تامین مالی و ثبات سرور است که Subclub خدماتی را برای حل آن ارائه می دهد.

بنری برای توصیف پلت فرم حمایت مالی

باشگاه فرعی

Subclub فرصت ویژه ای را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم می کند تا با ارائه محتوای انحصاری و دریافت اشتراک ماهانه درآمدی ثابت داشته باشند. در این مدل کسب و کار نوآورانه، کاربران مبلغ مشخصی را برای دسترسی به محتوای انحصاری مختص مشترکین پرداخت می کنند و در عین حال از سازندگان مورد علاقه خود نیز حمایت می کنند. Subclub خدمات خود را در 90 روز اول به صورت رایگان ارائه می دهد.

نه تنها مدل کسب درآمد در کلوپ فرعی کمک قابل توجهی به پایداری پلتفرم‌های مستقل می‌کند، بلکه انگیزه‌ای قوی برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد می‌کند تا با تولید محتوای با کیفیت و متنوع‌تر، مخاطبان خود را راضی نگه دارند. در واقع Subclub یک رابطه مستقیم و متقابل بین تولید کننده و مخاطب ایجاد می کند که منجر به رشد و توسعه هر دو طرف می شود. البته هنوز مشخص نیست که جامعه Fediverse تا چه اندازه از ایده فوق استقبال خواهد کرد.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا