مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آیا هوش مصنوعی می تواند از دانشجویان پیشی بگیرد؟

آیا هوش مصنوعی می تواند از دانشجویان پیشی بگیرد؟

تبلیغات بنری



دانش‌آموزان غیرواقعی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، بدون اینکه توسط دانش‌آموزان شناسایی شوند، در امتحانات دانشگاه از دانش‌آموزان واقعی بهتر عمل کردند.

تحقیقات جدید نشان داده است که درک اینکه چگونه هوش مصنوعی بر یکپارچگی ارزیابی‌های آموزشی و امتحانات تأثیر می‌گذارد مهم است، و نشان می‌دهد که ما مجبور نیستیم به امتحانات کاملاً دست‌نویس برگردیم، بلکه بخش آموزش باید برای مقابله با تأثیرات این آزمون‌ها تکامل یابد. هوش مصنوعی اطلاعات این بخش را تایید می کند.


 

زنگ بیداری برای معلمان



در حین تحقیق در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر آموزش، محققان 33 دانش آموز ساختگی ایجاد کردند و از ابزار ChatGPT AI برای پاسخ به سؤالات امتحانی یک مدرک دانشگاهی در روانشناسی استفاده کردند.

آنها گفتند که نمرات دانش آموزان هوش مصنوعی به طور متوسط ​​نیم امتیاز بیشتر از همتایان واقعی خود است. آنها تأیید کردند که پاسخ‌های هوش مصنوعی تقریباً غیرقابل شناسایی است زیرا در 94٪ موارد نگرانی دانش‌آموزان در مورد نمرات را برطرف نمی‌کند.

محققان خاطرنشان کردند که این نگران‌کننده بود زیرا برنامه‌های هوش مصنوعی نمرات بسیار بالاتری نسبت به دانش‌آموزان واقعی دریافت کردند. بنابراین، دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی تقلب کنند بدون اینکه شناسایی شوند و در نتیجه نمرات بهتری نسبت به کسانی که تقلب نکرده‌اند کسب می‌کنند.

محققان توضیح دادند که یافته‌های آنها باید به عنوان زنگ خطری برای معلمان در سراسر جهان باشد، در زمانی که بسیاری از مؤسسات آموزشی برای جامع‌تر کردن ارزیابی از آزمون‌های سنتی فاصله می‌گیرند.


 

برتری هوش مصنوعی



در طول تحقیق، پاسخنامه و مقالات تستی برای دروس سال اول، دوم و سوم بدون اطلاع مسئولین اصلاحی ارسال شد.

نمرات دانشجویان هوش مصنوعی از دانشجویان واقعی در دو سال اول فراتر رفت. اما محققان گزارش دادند که انسان ها در امتحانات سال سوم نمره بهتری کسب کردند.

به یاد بیاورید که در اوایل امسال، یک مطالعه نشان داد که اکثر دانشجویان کالج از نرم‌افزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله‌های خود استفاده می‌کنند، اما تنها 5 درصد به استفاده از متون تولید شده توسط هوش مصنوعی در ارزیابی‌ها و امتحانات خود اذعان کردند.

در نتیجه تحقیقات و مطالعات، برخی از دانشگاهیان نگرانی هایی را در مورد تأثیر هوش مصنوعی در آموزش مطرح کرده اند، زیرا اخیراً بسیاری از دانشگاه ها آزمون ها و امتحاناتی را ارائه کرده اند که دانشجویان را ملزم به حضور حضوری در سالن امتحانات برای شرکت در امتحانات می کند.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا