مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آمریکا: غزه نیازمند یک آتش بس فوری است

تبلیغات بنری
به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از الجزیره، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و دموکرات ها به دلیل ترس از بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید به هر وسیله ای برای جلب آرای مردم متوسل می شوند. تلاش برای پایان دادن به جنگ غزه را می توان دستاورد مهم سیاست خارجی دولت بایدن دانست.

بر این اساس، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید همزمان با دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن در کاخ سفید اعلام کرد: باید شورای امنیت ملی ایجاد کنیم. آتش بس فوری در غزه

وی خاطرنشان کرد: اگرچه همچنان در مذاکرات صلح بین حماس و اسرائیل اختلافاتی وجود دارد و این موضوع مانع از دستیابی به توافق می شود، اما آمریکا امیدوار است در این زمینه به راه حلی دست یابد.

ابراز امیدواری این مقام کاخ سفید در حالی است که مقامات کاخ سفید ماه هاست که از پایان جنگ غزه به صورت مثبت صحبت می کنند. با این حال، تخلفات دولت ائتلافی راستگرای نتانیاهو در مذاکرات با حماس منجر به بن بست مذاکرات شد.

نتانیاهو پیشتر وعده داده بود که هرگونه توافق با حماس باید موقتی باشد و دست تل آویو را برای دستیابی به اهدافش در غزه از جمله نابودی حماس باز بگذارد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا