مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آمریکا: اولویت‌مان تنش‌زدایی است اما از اسرائیل حمایت می‌کنیم!

تبلیغات بنری

برای گزارش دادن یستا; متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به وقت محلی به خبرنگاران گفت که واشنگتن متعهد به “دفاع از اسرائیل” در برابر گروه های شبه نظامی از جمله حزب الله و سایر گروه های مرتبط با ایران است، اما هشدار داد که اولویت واشنگتن متوقف کردن تشدید تنش است.

وی مدعی شد که سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، می تواند حملات تروریستی را در سراسر اسرائیل متوقف کند و من به شما تضمین می دهم که اگر این کار را انجام دهد، بر لزوم حفظ آرامش اسرائیل تاکید می کنیم. اما رهبر حزب الله جلوی این حملات تروریستی را نگرفت.

در پاسخ، آیا واشنگتن با توجه به تحولات لبنان و مجروح شدن سفیر این کشور در بیروت، انتظار واکنش مشابهی از سوی ایران را دارد؟ وی گفت: نمی خواهم در مورد اقدامات احتمالی ایران اظهار نظر کنم. اما در جریان این درگیری به ایران گفتیم که نباید اقدامی انجام دهد که تنش ها را تشدید کند و اگر به اسرائیل حمله کند از اسرائیل حمایت خواهیم کرد.

در عین حال، میلر گفت، قضاوت در مورد اقدام احتمالی یک کشور خارجی همیشه غیرممکن است.

روز سه شنبه 6 شهریور 1403 هجری شمسی، حزب الله لبنان در اولین بیانیه خود اعلام کرد: حدود ساعت 15:30 بعدازظهر سه شنبه تعدادی دستگاه دریافت پیام پیجر که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف دولتی استفاده می شد، منهدم شد. . حزب‌الله به‌طور مرموزی نابود شد.

حزب الله افزود: نهادهای ذیربط در حزب الله هم اکنون در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای کشف علل این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان های مناطق مختلف لبنان در حال مداوای مجروحان هستند.

حزب الله در دومین بیانیه خود در خصوص انفجارهای لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمامی حقایق، داده ها و اطلاعات موجود در مورد حمله جنایتکارانه ظهر امروز، دشمن اسرائیل را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه به غیرنظامیان می دانیم.

بر اساس گزارش ها، انفجارها در لبنان 14 شهید (از جمله دو کودک) و حدود 3000 زخمی بر جای گذاشت. وزیر بهداشت لبنان گفت: ممکن است مجبور شویم تعدادی از مجروحان را برای مداوا در خارج از کشور به بیمارستان های تخصصی منتقل کنیم. این اقدام رژیم اسرائیل منجر به مجروح شدن مجبتی امانی سفیر ایران در بیروت شد که به همراه 95 نفر دیگر از قربانیان انفجار پیجر در لبنان برای مداوا به تهران منتقل شدند.

در روز چهارشنبه 28 سپتامبر 1403، دستگاه های ICOM V 82 در مناطق مختلف لبنان منفجر شدند، موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) از مواد منفجره در این وسایل استفاده کرد، درست مانند روشی که پیجرها در سپتامبر منفجر شدند. 27. برخی منابع خبری نیز از انفجار تلفن همراه، لپ تاپ و رایانه خبر دادند.

منابع رسانه ای با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی انفجارهای جدید، آتش سوزی در منازل و خودروها در مناطق مختلف لبنان رخ داده است. سایت آمریکایی-اسرائیلی اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد: اسرائیل در موج دوم عملیات اطلاعاتی خود که از روز گذشته (سه شنبه) با بمباران پیجرها آغاز شد، هزاران تلفن بی سیم شخصی که توسط اعضای لبنانی استفاده می شد منفجر کرد. حزب الله.»

– تکرار ادعاهای آمریکا مبنی بر دخالت تهران در روند انتخابات این کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ایران توانسته به ستاد انتخابات آمریکا نفوذ کند و اطلاعات زیادی به دست آورد و نگرانی و نظر واشنگتن در این زمینه مدعی شد: قبلا درباره عوامل سایبری در ایران صحبت کرده ایم. ما نسبت به هک انتخابات در سراسر جهان از جمله در آمریکا هشدار داده ایم.

وی مدعی شد: اقدامات اخیر ایران در برهم زدن دموکراسی ما تازگی ندارد. طبیعتاً آنها بسیار نگران هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایران نباید در روند انتخابات آمریکا یا هر کشور دیگری دخالت کند. ما به شناسایی و پاسخگویی کشورهایی که سعی در مداخله در انتخابات ما دارند ادامه خواهیم داد.

میلر تصریح کرد: این اولین بار نیست که کشورها تلاش می کنند در انتخابات آمریکا مداخله کنند و مدعی شد: اقدامات ایران نگران کننده است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به وقت محلی در پاسخ به سوال درباره بیانیه پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) مبنی بر دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا از طریق هک گفت: ، اینکه این گونه ادعاها بی اساس و فاقد اعتبار و مشروعیت بوده و به هیچ وجه قابل قبول نیست. جمهوری اسلامی ایران در رقابت ها و اختلافات داخلی و انتخاباتی در آمریکا شرکت نمی کند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: همانطور که بارها به صراحت گفته ایم، ایران نه تنها انگیزه و قصدی برای دخالت در انتخابات آمریکا نداشته، بلکه این اتهامات را قویا رد می کند.

نماینده ایران در سازمان ملل افزود: اگر دولت آمریکا واقعاً به دنبال حقیقت است، باید اسناد اثبات شده خود را به صورت رسمی و شفاف در اختیار ما قرار دهد تا پاسخ متناسب و دقیقی دریافت کند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: تداوم این گونه ادعاهای بی اساس منجر به خدشه دار شدن بیش از پیش آبروی این کشور می شود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران پیشتر در خصوص ادعای نهادهای اطلاعاتی و سایبری آمریکا مبنی بر دخالت تهران در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا گفت: این گونه ادعاها بی اساس و بی اساس است. همانطور که قبلا اعلام کردیم، ایران هیچ هدف و انگیزه ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: اگر دولت آمریکا در این ادعا صادق است باید مدارک خود را در اختیار ما قرار دهد تا پاسخ خود را بگیریم.

اف‌بی‌آی و چندین سازمان اطلاعاتی دیگر آمریکا در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران کمپین دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را هک کرده و تلاش کرده است کمپین کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا را هک کند.

منبع: یستا

تبلیغات بنری