مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آمار نهایی استان‌های پرمسافر – یستا

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا، به نقل از ایسنا، سید مصطفی فاطمی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و مدیرکل توسعه گردشگری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در تعطیلات نیمه شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حجم گردشگری افزایش چشمگیری داشت و در یکصد سفر دیگر شاهد حدود 12 سفر بود.

دبیر سازمان سفر اضافه کرد: البته آمار اعلام شده از سوی برخی شهرها و استان ها از جمله مازندران جای بحث دارد و به نظر می رسد آماری مانند ورود 21 میلیون نفر به استان مازندران به درستی اعلام نشده است.

به گزارش فاطمیون، از 8 تا 16 شهریور 1403 بیشترین سفرها با ورود حدود چهار میلیون و 800 هزار نفر سفر به استانداری مازندران سپس نگهداری شد خراسان رضوی با ورود چهار میلیون و 350 هزار نفر بر اساس گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استانداری، 3 میلیون و 900 هزار نفر با خودروهای شخصی، هواپیما و قطار وارد این فرمانداری شدند و 450 هزار نفر پیاده به حج مشرف شدند.

مدیرکل توسعه گردشگری ادامه داد: غول ها با ثبت نام دو میلیون و 700 هزار نفر این کشور رتبه سوم را در بین شهرستان های پرمسافرت دارد آذربایجان شرقی با دو میلیون و 500 هزار نفر، اردبیل با دو میلیون نفر، آذربایجان غربی با یک میلیون و 900 هزار نفر و کردستان با یک میلیون و 600 هزار نفر به ترتیب بیشترین سفرها را در تعطیلات نیمه شهریور انجام دادند.

وی افزود: تعداد ورودی ها از استان های جاده ای مانند خراسان شمالی است خراسان جنوبی را نمی توان به طور دقیق اعلام کرد، زیرا کریدور محسوب می شود و در مقایسه با مسافران ورودی مکان های کمتری برای اقامت دارد.

فاطمی تصریح کرد: آمار ورودی استان بر اساس تعداد خودروهای شخصی و صندلی اتوبوسی که وارد هر استان شده است، به استثنای خراسان رضوی که سفر به آن نیز به صورت هوایی و قطاری محاسبه می شود، بیان کرد. در آمار ورود سایر استان ها تعداد مسافرانی که با قطار و هواپیما وارد می شوند محاسبه نشده است.

این مسئول گردشگری همچنین بیان کرد: این آمار موید آن است که حجم سفرها در تعطیلات نیمه سال شهریور 1403 هجری شمسی بیشتر به شمال و غرب کشور بوده است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر درباره آمار و وضعیت اقامت مسافران در تعطیلات طولانی نیمه شهریور 1403 هجری شمسی گفت: ظرفیت مسکن رسمی در استان های خراسان رضوی، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین، زنجان، ایلام، اصفهان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویار احمد بیش از 90 درصد تکمیل شده است.

فاطمی افزود: در آخر هفته گذشته ، 1،260 نفر در استانهای رسمی در استان های خوراسان رازوی ، گیلان 522،000 نفر ، مازندران 342،000 نفر ، اردیبیل 207،000 نفر ، فارس 194،000 ، 117،000 نفر ، و ایسفاهان 105،000 نفر از مردم 67000 نفر در شب ، غرب. شبی گلستان 67 هزار نفر و کردستان و همدان شبی 54 هزار نفر.

وی با بیان این مطلب افزود: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر آمار اسکان مسافران را احصا می کند و علاوه بر ظرفیت اشغال شده در «اقامتگاه های رسمی» مانند هتل ها، بوتیک هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها و سایر اقامتگاه ها، آماری نیز وجود دارد. برای «اسکان اضطراری» از جمله سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌های دانشگاه، سالن‌های بحران و «اسکان غیررسمی» مانند کلاس‌های آموزشی، خوابگاه‌های زائران و مهمان‌خانه‌های دفاتر منطقه جمع‌آوری شده است.

چادرها و کمپ ها در آمار پناهگاه ها گنجانده نشده است، زیرا نمی توان آنها را تأیید کرد.

دبیر ستاد سفر درباره اسکان اضطراری در هفته گذشته توضیح داد: در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، خراسان رضوی و مازندران از ظرفیت اسکان غیررسمی مانند امکانات آموزشی، مدارس، مساجد و مراکز زیارتی استفاده شده است. به طور کامل تکمیل شد.

وی افزود: در خراسان شمالی و جنوبی 50 درصد ظرفیت اقامتگاه های رسمی نسبت به تعداد مسافران ورودی تکمیل شده است که نشان دهنده تحرک بیشتر مسافران این دو استان و استفاده از کمپ و چادر است.

فاطمی بیان کرد: بیشترین چالش ها در استان های شمالی (گیلان و مازندران) رخ داده و در استان خراسان رضوی و سایر نقاط کشور که مسافر بوده مشکلی گزارش نشده است. در گیلان و مازندران چون حجم رفت و آمد زیاد بود مشکلاتی مانند سوخت و ترافیک به وجود آمد و مشکلات دیگر تا حد امکان پیگیری شد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا