مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آغاز توزیع گوشت و کالاهای اساسی درب منزل

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز ، علی رضا زاکانی شهردار تهران در مراسم آغاز فروش غیر حضوری گوشت و کالاهای اساسی در سامانه شهر زاده که همزمان با ستاد 131 امید و افتخار برگزار شد، گفت: وی با بیان اینکه امروز روز بسیار خوبی است زیرا این برنامه یکی از مدیریت شهری است برای ارائه خدمات بسیار مهم است و گفت: امروز برای من که موفق به افتتاح خدمات مختلف شده ام کارکرد بالاتری دارد که بخشی از آن همکاری بین دولت و شهرداری بخش دیگر دغدغه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است و بخش سوم دغدغه ایجاد عدالت و توسعه کرامت انسانی است.

وی افزود: در قسمت اول و همکاری دولت و شهرداری در طول 33 ماهه دولت شهید رئیسی همکاری جدی را آغاز کردیم که اولین گام در زمینه ساماندهی آسیب های اجتماعی و جمع آوری مستعمرات بود. هزار نفر، و امروزه تقریباً هیچ مستعمره ای در پایتخت وجود ندارد. در ابتدا 8500 نفر و امروز 20000 نفر در مراکز یاورشهر خدمات دریافت می کنند. در حالی که در گذشته هیچ کس خدمات دریافت نمی کرد.

زاکانی ادامه داد: 7 هزار و 200 کودک کار در مراکز پویا خدمات دریافت می کنند. 700 مدرسه همچنان در حال دریافت خدمات هستند و امسال به 1800 مدرسه می رسد و در هیچ یک از این موارد نگفته ایم که این وظیفه ما نیست. شهردار تهران با بیان اینکه 203 هزار واحد مسکونی در حوزه مسکن به دست آورده ایم که به 228 هزار واحد می رسد، گفت: هر متر خانه به طور متوسط ​​80 میلیون تومان هزینه دارد و این نسبت به مردم بی انصافی است.

وی با اعلام اینکه در مرحله بعدی خدمت رسانی به مردم را ادامه دادیم و عواملی بودند که اجازه ندادند این خدمت به مردم برسد و ادامه داد: در کارگروهی قرار شد شهرداری با با حمایت دولت، کالاهای اساسی تهران را تامین می کرد. ماه ها تلاش شده، زیرساخت های آن در تهران هوشمند رصد شده و تفاهم نامه ای بین شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شده است. برای اولین بار این اتفاق افتاد و امروز شروع چهارمین گام ما در همکاری است.

زاکانی افزود: سلامت و بهداشت مردم قدم بعدی برای همکاری است و گام ششم ورزش و تندرستی است تا با توانمندی های موجود راهگشا باشد. گام هفتم کارآفرینی است و ما می خواهیم مردم در خانه کار کنند و از آنها حمایت می کنیم. ما این هفت مرحله را بین دولت و شهرداری مشخص کردیم و شهردار تهران با بیان اینکه علاوه بر همکاری برای رفع تنش آبی تهران، هماهنگی هایی بین شهرداری و دولت در بخشی دیگر برای تامین 1844 خودرو انجام شد: متروی پایتخت برابر با دو است و اولین قطارهایی که نمونه اولیه آن ساخته شده است از بهمن ماه وارد خطوط می شود.

وی با بیان اینکه فروشگاه شهروند ظرفیت فوق العاده ای را در شهرستان ایجاد کرد، تایید کرد که میادین میوه و تره بار در حال فعالیت هستند. در این 33 ماه 60 بازار و عرصه توسعه یافته و خدمات بی نظیر آنها گسترش یافته است. علاوه بر این سامانه، شهرزاد خدماتی را در مرکز تهران هوشمند ارائه می دهد که علاوه بر این، سامانه شهریار نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد که شهروندان دیگر به شهرداری مراجعه نخواهند کرد و مثلاً می توانند تهیه کنند. خدمات شهرسازی

زاکانی با بیان اینکه در منطقه شهرزاد به دنبال شناسایی 9.5 میلیون نفر به نسبت 3 میلیون و 300 هزار نفر هستیم، گفت: خدمات ویژه ای به اقشار مختلف اعم از معلولان، دانش آموزان، دانش آموزان، بازنشستگان، و گروه های دیگر مدیریت شهری خادم مردم است و بارها اعلام کرده ایم که همه چیز برای تغییر چهره شهر مهیا است.

وی ادامه داد: هزار و 860 اتوبوسی که تحویل گرفتیم تا بهمن ماه به 7 هزار اتوبوس می رسد و این تحول بزرگی است. وی بیان کرد: اکثر اماکن ورزشی، سینماها و فرهنگسراها در اختیار شهرداری است و چشم به راه ارائه خدمات هوشمند در این بخشها است.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت بره کیلویی 319 هزار تومان است، توضیح داد: گوشت موجود در بازارها بیش از دو برابر این قیمت است. روزانه 120 تن گوشت در بازارها و فروشگاه های ما توزیع می شود و شهروندان برای تهیه گوشت در صف می ایستند اما برخی می گویند کرامت انسانی آنها خدشه دار می شود به همین دلیل گوشت 700 هزار تومانی می خرند. تلاش ما بر این است که سه میلیون و 300 هزار خانوار در قالب سامانه شهر زاده با پست برقی پیش بینی شده که یکی از ابر پروژه های ما محسوب می شود گوشت درب منزل تحویل بگیرند، یادآور شد: هفته گذشته 800 میلیارد این پروژه افتتاح شد. اما پروژه امروز خیلی بیشتر از این است.

حذف واسطه ها در این مسیر بسیار مهم است. سال گذشته یک کیلو لیموترش 65 هزار تومان فروخته می شد اما از کشاورز به قیمت 4 هزار تومان خریداری می شد.

شهردار تهران ادامه داد: مرغ را 62 هزار تومان از تولیدکنندگان خریدیم و 67 هزار تومان فروخته شد. وی افزود: ماموریت دوم ما ارزان شدن شهر است با همکاری کشاورزان، دامداران و مردم می توان این کار را در تهران به سرعت در کشور پیگیری کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه برای ارائه این سامانه رایگان با استاندار تبریز و شهردار اصفهان صحبت کردیم، گفت: امروز منبع در دست ما است و می گوییم سامانه را در اختیار هزار و 400 شهر قرار می دهیم. ما در تهران به کل کشور خدمات رسانی می کنیم.

وی تاکید کرد که اگر دولت نخواهد کاری از دست ما برنمی‌آید، گفت: اگر دولت نخواهد فقط می‌توانیم از کشاورزان و دامداران قرارداد بخریم. باید از رئیس جمهور شهید، معاون اول رئیس جمهور، وزیر صلح، وزیر اقتصاد و وزیر جهاد ادای احترام کنیم.

شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منتظر ارزان شدن تهران و گسترش آن در سراسر کشور هستیم، گفت: سرپرست این امر مشخص شده و در تفاهم نامه ای با وزیر جهاد کشاورزی، ما از دولت درخواست حمایت کرده ایم و شهرداری آن را تامین و توزیع خواهد کرد.

وی ادامه داد: زیرساخت ها از مهر سال گذشته فراهم شده و خدمات مختلفی در شهرزاد ارائه شده است، اما از امروز با توجه به بعد خانوادگی در قالب سه میلیون و 300 هزار خانوار، خدمات تحت حمایت دولت در فروشگاه های شهروند ارائه می شود. میادین میوه و تره بار و در خانه دریافت خواهید کرد کاهش ترافیک و آلودگی هوا و توزیع عادلانه مواد در بین تمامی اقشار از آثار این طرح و حفظ کرامت انسانی آنهاست.

علاوه بر این، سایر اقلامی که از حمایت دولتی برخوردار نیستند و قیمت آنها برای مصرف کننده چندین برابر است، طبق قرارداد خریداری می کنیم و دست تجار در این راستا کوتاه می شود و این مسیری خواهد بود که در سامانه شهرزاده و از این نظر تهران سطح پایه افزایش خدمات را برای شهروندان دنبال خواهد کرد

زاکانی افزود: زمانی که این کار در تهران انجام شود در شهرهای دیگر نیز انجام می شود زیرا شرایط تهران سخت ترین و پیچیده ترین است. ما این سیستم را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

شهردار تهران با بیان اینکه تمامی خدماتی که ارائه می کنیم در قالب این سامانه ارائه می شود، خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش در قالب باشگاه و خدمات به شهروندان هستیم. به عنوان مثال، دسته هایی مانند معلمان و اساتید خدمات دریافت خواهند کرد. ما چندین استخر داریم و این خدمات از طریق دسترسی به باشگاه شهروندی قابل ارائه است.

این باشگاه 9.5 میلیون نفر را طبقه بندی کرده و به آنها خدمات می دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره سفر اخیر معاون حمل و نقل و ترافیک به چین گفت: سفر اخیر معاون حمل و نقل به چین نتایج بسیار مثبتی داشت و قطار شهری آماده شده رونمایی شد. در فوریه خواهد رسید. هشت رام کامل و 10 رام پارت وارد شده و بیش از 1500 رام در داخل کشور تولید خواهد شد.

زاکانی افزود: اتوبوس ها تکمیل شده و قطعه اول آماده بارگیری و حمل به تهران است. عرضه تاکسی ها هم بالا رفته و نسبت به تاکسی های قبلی بهتر هستند اما با قیمت یکسان.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی و تاکسیرانی هفته آینده برای هموارسازی به تهران می آید و تا یکی دو ماه آینده شاهد ورود این دستگاه ها خواهیم بود. تراموا که دو سوم متروی مسافری را جابه‌جا می‌کند، قرارداد واردات دو نمونه را در ماه‌های آینده امضا کردیم و یک خط بارت با توسعه غرب به تهرانسر و شرق به شرق جدید فعال می‌شود این چهار دستاورد مهمی است که از وزارت امور خارجه تمجید می کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: تراموای قبلی، تراموای ریلی بود، اما این تراموا دارای چرخ لاستیکی است که قرار داد به عنوان نمونه استفاده شود و از ماه آینده حمل می شود. ظرف یکی دو ماه آینده تا تحویل ما در گمرک مستقر می شود و در خط 1 بارت جایگزین اتوبوس می شود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا