مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آغاز به کار گروه سینمایی فرهنگ با ۵ فیلم و ۲۳ سینما

آغاز به کار گروه سینمایی فرهنگ با ۵ فیلم و ۲۳ سینما

تبلیغات بنری



مدیرعامل موسسه سینمایی شهر از راه اندازی گروه سینمایی «فرهنگ» با 5 فیلم و 23 سینما خبر داد.

آغاز فعالیت گروه سینمایی فرهنگ با 5 فیلم و 23 سینما
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اولین نشست سیاسی گروه سینمایی «فرهنک» با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینمایی شهر و حبیب البیجی قائم مقام معاونت سینمایی برگزار شد. رئیس نظارت این ارزیابی توسط روح الله سهرابی، مدیر کل نظارت بر تامین و سورت و مجید زین العابدین، مدیر عامل بنیاد فارابی انجام شد.

هاشم میرزاخانی مدیرکل این موسسه در خصوص مصوبات اولین نشست سیاسی گروه سینمایی فرهنگ توضیح داد: این گروه سینمایی مسئولیت حمایت از آثار سینمایی فرهنگی را بر عهده خواهد داشت. آثار نمی توانند مدت زیادی روی اکران سینما باقی بمانند و همانطور که گفته شد این گروه راه حلی برای حل گیشه فیلم های تجاری و کنار گذاشتن فیلم های دیگر است.

وی افزود: بر اساس توافقات منعقد شده، مجموعه های سینمایی شامل بیش از پنج سالن می توانند در ازای اختصاص یک سالن برای نمایش فیلم های گروه فیلم فرهنگ، از امکان نمایش فیلم های اکران امسال، فیلم های خارجی و نمایش های تئاتری برخوردار شوند. “

میرزاخانی گفت: تاکنون 23 سینما شرایط لازم برای توافق با گروه سینمایی «فرهنک» را دارند. بررسی پردیس سینمایی با توافق گروه سینمایی فرهنگ ادامه خواهد داشت و به تعداد این سینماها اضافه می شود.

وی ادامه داد: فیلم های جامعه برای گروه هدف، آثاری هستند که فروش نرفته اند و دیگر لیدر ندارند. بنابراین با حضور در مجموعه فیلم فرهنگ، جان تازه ای به آنها داده می شود و می توانند به مدت 5 هفته و 5 نوبت در روز به نمایش خود ادامه دهند.

مدیرعامل مؤسسه سینمایی شهر اسامی اولین فیلم‌های گروه «فرهنگ» را اعلام کرد: فیلم‌های «بی‌بدان»، «عثمان غرب» و «الیا». «در جستجوی قهرمان»، «آپاراچی» و «نوروز» اولین فیلم‌های منتخب گروه سینمایی «فرهنک» هستند که روزانه 5 نمایش به صورت چرخشی به آن‌ها اختصاص می‌یابد که با این روش انصافی دنبال می‌شود. عدالت در تخصیص نمایش ها

بر اساس این گزارش اسامی 23 پردیس سینمایی مفاد قرارداد با گروه سینمایی فرهان به شرح زیر است:
1. فجر ماه اسلام
2. صبا مال
3. مرکز شمیران
4. هنر شهر آفتاب شیراز
5. نیلوفر آبی
6. املاک ایران
7. کروش
8. گالری
9. ملت
10. باغ کتاب
11. پارک سوق مشهد
12. سینما صحنه برفی
13. صحنه سیمرغ
14. اطلس مشهد
15. سقف نماز
16. زندگی
17. مگامال
18. ساحل اصفهان
19. حوائز مشهد
20. مهر کهسنجی مشهد
21. جهیزیه شهید
22. بهمن سنندج
23. اکسین اهواز

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا