مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آخرین جزئیات مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز، ساسان زری امروز یکشنبه 12 تیرماه در تشریح برنامه های برگزاری مراسم غدیر خم به طول 10 کیلومتر در مجتمع فرهنگی شهید هفتم تیر (سرشمه) گفت: جشن کیلومتر غدیر برگزار می شود. 14 تیرماه از ساعت 17 الی 23 در محور بزرگراه امام علی(ع) به سمت میدان آزادی. تعداد موکب ها در سال جاری 30 درصد افزایش یافت و قرار است 2200 موکب برپا شود و تعداد موکب ها به 600 موکب برسد.

زری با بیان اینکه مراسمی به طول کیلومتر در 300 شهر برگزار می شود، تصریح کرد: در روز غدیر خم 360 کیلومتر پارتی غدیر در کشور برگزار و 15 هزار دیگ غذای ساکولنت بارگیری می شود.
وی افزود: امسال نیز نمایندگان جبهه مقاومت از کشورهای لبنان، یمن، افغانستان و عراق در تهران رژه خواهند رفت. کنسرت غدیر کیلومتر نیز در 5 کشور برزیل، هند، پاکستان، لبنان و افغانستان برگزار می شود.

سخنگوی مرجعیت مردمی ساماندهی حزب که 10 کیلومتر در غدیر امتداد دارد، گفت: چهار سکوی اصلی در میدان امام حسین، میدان فردوسی، میدان انقلاب و میدان آزادی برگزار می شود. همچنین در 26 نقطه بالن های روشنایی و پرنده خواهیم داشت که باعث جذابیت آسمان شهر می شود. علاوه بر این، 100 تیم پروازی در نمایش پرندگان سبک شرکت خواهند کرد.

زری با تاکید بر اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد این است که مردم و گروه های زیادی در این جشن شرکت کنند، گفت: این جشن برای مردم است. فقط به مناسبت جشن در تهران، تاکنون 600 هزار نفر کمک مالی دریافت کرده اند که از نظر مشارکت مردم اتفاق نادری است.

سخنگوی ستاد مردمی 10 کیلومتری حزب غدیر با اشاره به برگزاری سه کمپین در جشن تهران گفت: کمپین یک میلیون لقمه، کمپین هدیه اسباب بازی و کمپین جوانان غدیر. امسال برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست مصطفی ثابت نژاد – مدیر فرهنگی شهرداری تهران – با بیان اینکه در دوره جدید شهرداری تهران شعار شهرداری تبدیل به اقدامات فرهنگی و اجتماعی شده و رویدادهای ویژه ای در حوزه نرم افزاری برگزار شده است، اظهار داشت: شهرداری در دوره جدید شهرداری تهران را تبدیل به اقدامات فرهنگی و اجتماعی کرده است. جبهه انقلاب برای حمایت از مردم در مقر محمودی در 10 کیلومتری غدیر تجمع کردند. این جبهه به فناوری جدید برگزاری مهمانی در خیابان ها دست یافته است. مقام معظم رهبری از برپایی این مدل از برنامه ها مانند جشنواره کیلومتر غدیر، صبحانه خیابانی و … ابراز خرسندی می کنند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران به طور کامل از این ستاد حمایت می کند. در حوزه فرهنگی نیز شهرداری تولیداتی را تهیه کرد. جزوه جشن غدیر ویژه کودکان. مجموعه ای از کتاب های چند رسانه ای برای کودکان تهیه شده است تا در مناسبت های خاص محتوای ارزشمند و غنی را در اختیار کودکان قرار دهد.

22 موکب سلامتی و 10 کیلومتری شهربازی در راه خواهیم داشت، البته در سایر مکان ها نیز اتوبوس ها آماده هستند تا مردم را به این جشنواره ببرند آماده شده و 350 تاکسی آماده حرکت است.

اسنژاد تصریح کرد: 10 گروه برانکارد شنان در طول مسیر و در موکب های عمومی و سکوهای اصلی به اجرای برنامه می پردازند. سرودهای عید را تولید خواهیم کرد. ستاد گردشگری شهرداری از اقوام مختلف دعوت کرده و 22 سیاه چادر اقوام در مسیر راه اندازی و فرهنگ و سنت اقوام به نمایش گذاشته می شود. شورای عالی قرآن کریم شهرداری، کعبه پیرغلامان را در میدان آزادی با فناوری واقعیت مجازی می سازد تا آیات مربوط به غدیر را برای مردم و نوجوانان به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: 22 نمایش بهداشتی و 10 کیلومتری شهربازی در جاده ها خواهیم داشت. مساجد و محله ها و 350 تاکسی نیز برای جابجایی مردم آماده شده است. مترو تهران تا ساعت 23:00 خدمات خود را به صورت رایگان، سریع و با امکانات بیشتر به مردم ارائه خواهد کرد.

وی گفت: وظیفه ما در شهرداری تسهیل و حمایت از برگزاری این جشن در تهران است. خدمات ما در سه مرحله آماده سازی، اسکان و نظافت محل برگزاری مراسم خواهد بود.
در بخشی دیگر از این نشست واعظی – دبیر ستاد یک میلیون لقمه جشنواره غدیر گفت: سال گذشته این کمپین برای اولین بار برگزار شد و حدود 600 هزار لقمه تهیه و توزیع شد. نام این کمپین بر اساس این داستان است که دستمزد هر وعده غذایی در الغدیر، دستمزد یک میلیون وعده غذایی است.

وی گفت: این کمپین ایجاد شد تا هر فردی با هر توانمندی بتواند در این کمپین شرکت کند و فعال شود. امسال خانواده های مختلفی در این جشن شرکت می کنند.

واعظی با بیان اینکه این کمپین با شعار اقدام محلی، ظهور میلیونی انتخاب شده و منتظر فعال شدن محلات هستیم، گفت: تاکنون میزبان 406 گروه متشکل از خانواده ها، مجتمع های مسکونی و غیره بوده ایم. تا امروز 2854 خانواده میزبان داریم که اعلام کرده اند 225916 وعده غذایی را در سراسر کشور ارائه خواهند کرد. در تهران لقمه مردم در 50 نقطه جمع آوری می شود. این تغذیه لزوما لقمه نیست، اما هر نیم فشار دادن یک لقمه است. در این نظرسنجی از سه لقمه به جمعی از اساتید دانشگاه خواجه نصیر که 15 هزار گزیدگی را ثبت کردند، ثبت کردیم.

احسان خداپرست دبیر ستاد هدایا در این دیدار گفت: موضوع محبت امیرالمومنین به فرزندان و رسیدگی به ایتام مطرح شد. این بیوگرافی محور هدیه بازی عید غدیر است. امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه روز غدیر خم فرمود: در این روز اگر به من رسیدید به من هدیه دهید. امسال سومین سال از کمپین اهدای اسباب بازی است و با توجه به اتفاقات تلخی که رژیم صهیونیستی در غزه می گذراند، برای کودکان غزه اسباب بازی توزیع می شود. امسال اسباب بازی های جمع آوری شده بین کودکان بی بضاعت کشور و کودکان غزه توزیع می شود. اسباب بازی ها باید با کشتی به غزه ارسال شود.

خداپرست گفت: برای شرکت در این کمپین، مردم باید شماره 110 را به شماره 1000121110 ارسال کنند، خداپرست گفت: برای شرکت در این کمپین، مردم باید اسباب بازی های خود را به مهمانی کلیمانی بیاورند و به آنها هدیه دهند و یا هدایای خود را به صورت نقدی برای خرید و توزیع اسباب بازی ها بپردازند. در این کمپین قصد داریم نشان دهیم که مردم ایران در جشن های خود به فکر مظلومان هستند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا