مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اینستاگرام پس از اعتراض عکاسان، برچسب هوش مصنوعی خود را اصلاح کرد

تبلیغات بنری

مدتی پیش، متا محتوای آپلود شده در اینستاگرام، فیس بوک و Treads را به عنوان “AI-made” تولید شده توسط هوش مصنوعی برچسب گذاری کرد. اما چندی پیش این شرکت به اشتباه این برچسب را حتی روی برخی از عکس های واقعی نیز قرار داد که اعتراض عکاسان را برانگیخت. متا اکنون این پرچم را به ” تغییر داده استاطلاعات هوش مصنوعی” تغییر دادن.

به گزارش The Verge، سخنگوی متا گفت که برچسب جدید قرار است با دقت بیشتری نشان دهد که آیا محتوا توسط هوش مصنوعی اصلاح شده است یا به طور کامل توسط هوش مصنوعی تولید شده است. زیرا چندی پیش، عکسی از یک بازی بسکتبال که 40 سال پیش گرفته شده و با نرم افزار Adobe ویرایش شده بود، باعث شد اینستاگرام آن را برچسب “ساخته شده با هوش مصنوعی” بگذارد. حالا به نظر می رسد که برچسب جدید بهتر کار خواهد کرد.

استیکر جدید اینستاگرام تشخیص تصویر هوش مصنوعی

با توجه به اینکه ابزارهای هوش مصنوعی در حال حاضر در برنامه‌های مختلف از جمله Adobe Photoshop در دسترس هستند، تشخیص اینکه آیا یک تصویر فقط با استفاده از این ابزارها اصلاح شده است یا کاملاً با استفاده از هوش مصنوعی مولد ایجاد شده است، دشوار است. با این حال، متا تگ جدید در تشخیص این موضوع بهتر شده است.

به طور کلی، برخی از عکاسان نیز رویکرد توصیفی را ترجیح می دهند زیرا معتقدند هر گونه استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای ویرایش تصویر باید به بینندگان اطلاع داده شود.

وقتی روی برچسب جدید کلیک می‌کنید، توضیح دقیق‌تری درباره علت برچسب‌گذاری عکس و نحوه ایجاد یا تغییر مصنوعی آن، دقیقاً مانند پیام برچسب قدیمی، خواهید دید. این ویژگی جدید برای انتخاب تصاویر ایجاد شده با ابزار Generative Fill در فتوشاپ استفاده خواهد شد. متا تگ جدید ابتدا در اپلیکیشن های اینستاگرام، فیسبوک و توییتر و سپس در نسخه وب آن ها پیاده سازی خواهد شد.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا

About The Author